środa, 11 lutego 2015

Spódnica rozkloszowana CZERWONA - tutorial - czyli krok po kroku jak uszyć!

Nadszedł czas by pochwalić się co prawda "nie pierwszym" projektem krawieckim, ale z pewnością pierwszym tak udanym. Już z dwóch metrów materiału można wyczarować piękne, modne ciuszki. Ja w tym wydaniu postawiłam na spódnicę. Kobaltowa - bardziej rozkloszowana, czerwona - mniej.
Dziś zaprezentuję Wam czerwona spódnicę, ponieważ druga jest w trakcie kończenia, a efekty tej pracy już niebawem.


Pamiętaj! Wszystkie brzegi muszą byc obszyte by się nie pruły :-)

1. Do wykonania spódnicy o takim kroju potrzebna jest tkanina, zamek, metr krawiecki, kredka, szpilki, nożyczki, linijka (bardzo długa) oraz nici i maszyna do szycia.

2. Spódniczka czerwona będzie w rozmiarze 34, więc potrzebny mi prostokąt duży na 200 cm / 40 cm i mały na 65 cm / 10 cm. (Prostokąty pokazane na podstawie spódnicy kobaltowej).

3. Wyznaczam środek na dużym prostokącie i od niego robię w jedna i drugą stronę fałdy. (Ilość fałd zależy od nas).

4. Wszystko zaznaczam szpilkami, by następnie je zszyć. Wtedy wyjmuję szpilki.

5. Następnie biorę się za mały prostokąt. Zginam go w pół na szerokość, podwijam końce do środka i zaprasowuje. 

6. Przyszywam pas do górnej części spódnicy by zamaskować nici, nie łącząc pasa z materiałem spódnicy w miejscu umieszczenia zamka. Zrobię to później, gdy już wszyję zamek.

7. Wszywam zamek, a na dole spódniczki zostawiam rozcięcie. (Na zyczenie). Zszywam pas z górnym materiałem i robię zakładkę u dołu spódnicy i też ją równo zaszywam. Można uzyć taśmy maskującej. 
 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz